המפגינים דורשים: "כחלון, תתנצל. זה לא הצגה של ילדים"

    איתי גדסי No Comments on המפגינים דורשים: "כחלון, תתנצל. זה לא הצגה של ילדים"

    תושבי הצפון שהפגינו בועדת הכספים נגד השר כחלון דורשים ממנו להתנצל על דבריו במליאת הכנסת • ח"כ סמוטריץ': "אדוני שר האוצר, מעדת בלשונך בגדול וטוב תעשה אם תתנצל ומהר. אתה חייב להם סליחה ובעיקר הקשבה"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: שלומי כהן, פלאש 90

    במהלך הצגת תקציב המדינה לקריאה ראשונה, האשים שר האוצר כחלון, מעל דוכן הכנסת, את ח"כ אראל מרגלית בכך שעשה "הצגה" כאשר "הביא כמה ילדים לועדת הכספים". זאת בהתייחס למחאת תושבי הצפון בועדת הכספים בתחילת השבוע אשר התפרצו על שר האוצר והשליכו על רצפת הועדה גלילי נייר כמחאה על כך ש"המדינה משתמשת בגליל וזורקת אותו לפי הצורך". כזכור תושבי הצפון מנהלים מאבק בעקבות ההבטחה שהופרה לתוכנית בעלות מיליארדים לשיקום ופיתוח הצפון.

    בעקבות דבריו של שר האוצר נגד מחאת תושבי הצפון, זעמו מארגני ההפגנה מתנועת "שינוי כיוון" ואמרו כי "תנועת שינוי כיוון הנאבקת מזה חודשיים נגד גניזת תוכנית הצפון מתקציב המדינה מתביישת בדבריי שר האוצר משה כחלון שבחר להגדיר את המאבק שלנו כ"הצגה" של "ילדים" ומטיל דופי במאבק הצודק הזה. זהו המשך ניסיונות ההשתקה של מפלגת כולנו המנסה למנוע את המאבק לפיתוח הצפון והגליל."

    בתנועת שינוי כיוון דורשים מהשר כחלון להתנצל: "אנו, חברי תנועת שינוי כיוון דורשים משר האוצר כחלון- תתנצל עכשיו! לקרוא למאבק על שירותי בריאות, תעסוקה ומחייה- "הצגה" זו בושה גדולה לשר האוצר במדינת ישראל. שר האוצר התבלבל, אנחנו לא "ילדים" אלא משפחות שלמות, צעירים ומבוגרים, שנאבקים באתגרי הפריפריה שהופקרה על ידי ממשלת ישראל.  ניסיונות שר האוצר להשחיר אותנו ולייצר קונספירציות וספינים כאילו אנו מופעלים על ידי חבר כנסת כזה או אחר, משדרות בעיקר היסטריה. במקום לפגוע בתושבים ראוי ששר האוצר ימצא פתרונות ויקיים הבטחות."

    בתוך כך, לדרישה משר האוצר להתנצל הצטרפו ח"כים מהשמאל ומימין. ח"כ מהבית היהודי, בצלאל סמוטריץ', יו"ר שדולת הגליל, דורש גם הוא משר האוצר להתנצל.

    בפוסט שפירסם בפייסבוק כתב סמוטריץ': "אדוני שר האוצר, מעדת בלשונך בגדול וטוב תעשה אם תתנצל ומהר. עשרות ראשי הרשויות שהכינו את התכנית ועלו איתה השבוע לירושלים להיפגש איתנו ולהפציר בנו לתקצב אותה אינם ילדים. מאות תושבי הצפון שעזבו הכל ונסעו שעות על גבי שעות כדי לזעוק את זעקתם מול הכנסת בציפייה שנקשיב להם. זו מחאה של תושבים צעירים שרוצים לגור בגליל ולחיות בגליל. אלו לא ילדים. אלו חלוצים. אלו אנשים שאוהבים את הגליל, מאמינים בו ומשקיעים מזמנם וממרצם כדי לפתח ולקדם אותו. היחס הזה לא מגיע להם. טרומפלדור אמר פעם "היכן שיעבור התלם האחרון שם יעבור הגבול האחרון. גם הוא היה ילד?!"

    סמוטריץ' הוסיף: "אדוני שר האוצר, בדבריך היום במליאה זלזלת בחלוצים הללו ופגעת בהם. אני בטוח שלא לכך התכוונת. אתה חייב להם סליחה ובעיקר הקשבה למצוקות האמיתיות ומתן מענה. הגליל הוא האתגר הגדול ביותר היום של מדינת ישראל. זהו אתגר ציוני, אתגר חברתי ואתגר כלכלי".



    0 תגובות